Kniha 75 tipů, jak si říct o web
První kniha pro zadavatele v češtině. Kniha je pro každého, kdo potřebuje zadat návrh pro web, aplikaci nebo obecně digitální produkt. Dozvíte se, jak dobře napsat zadání, jaké jsou role při vytváření webu, jak si říct o mobilní aplikaci, firemní intranet či jak zadat web jako veřejnou zakázku. Porozumění textu usnadňují vtipné ilustrace.
Praktická kniha pro všechny, kteří zadávají web
Jak napsat dobré zadání
Jak poptat web
Jak ohlídat dodavatele
Pro koho a proč jsme knihu psali?
Na českém trhu zatím chyběla publikace, která by se zabývala tvorbou webu z pohledu zadavatele. Sepsali jsme tedy sadu tipů, jak si říct o web a další digitální produkty. Knihu jsme napsali pro ty z vás, kteří potřebují pomoc teď a tady. Napsali jsme ji jasně a srozumitelně, aby se dala snadno číst a jednotlivé rady na sebe logicky navazovaly, ale také aby se dala otevřít na jakékoli dvoustraně a použít v praxi.
Kniha je především pro:
malé a střední podnikatele (v knížce je zastupuje majitel holičství)
velké, byznysové zadavatele (reprezentuje manažerka z korporace)
úředníky a pracovníky služeb veřejné správy (v knížce je zastupuje zastupuje referentka úřadu)
Obsahuje slovníček 100 oborových termínů
Design má svou terminologii, které je dobré rozumět. Je to mix anglických a počeštěných výrazů z marketingu, vývoje softwaru a psychologie. Může se vám stát, že se bavíte se zhotovitelem, který s vámi sice mluví česky, ale většinu klíčových slov používá v angličtině. Pro jednodušší a srozumitelnější komunikaci se zhotovitelem jsme připravili slovníček pojmů.
Řekli o naší knize
Matouš Bořkovec
referent MŠMT, dříve pracovník v neziskových organizacích
Každý chceme mít krásný a srozumitelný web. Je ale těžké konkretizovat vlastní představu tak, aby ji pro vás někdo mohl realizovat, a to ještě dostatečně rychle a levně. Tahle knížka vám ušetří hromadu peněz i času. Je napsaná s obrovskou zkušeností z oboru, je srozumitelná a názorná. Zvlášť oceňuju to, že autoři nezapomněli ani na zadavatele webů ze státní správy, protože skvělou komunikaci potřebujeme i jinde než v byznysu. Až budu příště zadávat výrobu nebo úpravy webu, projdu si nejdřív tuhle knížku bod po bodu.
Vanda Kofroňová
novinářka v České televizi, spoluzakladatelka Filharmoniště
Kniha se mi dostala do ruky ve chvíli, kdy už jsme se pár týdnů trápili s novým webem a tím, co od něj chceme. Za víkend jsem Tipy přečetla, promyslela a zápisky poslala designérovi, se kterým spolupracujeme. „Dobré dopoledne! Moc děkuji za zadání, takto to přesně potřebujeme,“ odpověděl. Teď mi přišel první nástřel. A je to přesně tak, jak jsem chtěla. Děkuju.
Adam Blažej
cestovatel a novinář ČTK
Nadmíru užitečná příručka, která vás bezpečně provede všemi úskalími tvorby nového webu.
Marek Dobrý
expert na marketing, Seznam.cz, Heureka.cz, Vasky
Skvělá knížka. Četl jsem ji a mohu zcela upřímně říct, že pokud si chcete začít řešit svůj web, tuhle knížku byste při tom rozhodně měli mít v ruce.
Kdo jsou autoři
Jakub Goldmann
Designér a školitel, věnuje se přednáškám, mentoringu a start-upům, vede designérskou agenturu Švejda–Goldmann v Praze. Specializuje se na webdesign pro velké vydavatelské domy, fintech disruptivní startupy a mobilní aplikace. V knize přináší rady klientům, kteří nevědí, jak do digitálního prostředí vstoupit.
Martin Kopta
Produktový manažer na digitálních platformách. Inicioval založení magisterské specializace na UX design na Fakultě informatiky a statistiky VŠE v Praze, kde také vyučuje. S Jakubem Goldmannem se pracovně setkal v designérském týmu Seznamu a společně pak pracovali na dalších projektech.
Josef Platil
Josef Platil je projektový manažer digitálních služeb a aplikací. Jeho práce se soustředí na inovace a soukromí uživatelů, což odráží současné technologické trendy. Josefova profesní cesta a přínos v oblasti digitálních technologií jsou příkladem jeho schopnosti adaptace a inovace ve stále se měnícím digitálním světě.
Tato kniha vznikla za laskavé podpory Švejda-Goldmann
Nabízíme inovativní a kreativní řešení ve vizuálním designu a uživatelském rozhraní pro vaše webové stránky a aplikace, které zlepší vaši on-line prezentaci a posílí vaši značku. Máme zkušenosti s realizací stovek úspěšných projektů, takže můžeme přinést vaší značce ověřené strategie a designové řešení, které fungují. Klademe velký důraz na praktický průzkum vašich potřeb a potřeb vašich zákazníků. To nám umožňuje vytvořit řešení, které je pro vás nejefektivnější a uživatelsky přívětivější. Naše služby pokrývají celý proces vývoje - od konzultace a návrhu, přes implementaci až po podporu a údržbu. Jsme tu pro vás v každém kroku cesty, abychom vám poskytli nejlepší možnou podporu.