Honza Barbořík přibližuje SEO lidem, kteří se do něj teprve snaží proniknout nebo se prostě jen potřebují zorientovat, aby mohli spolupracovat se specialisty. Dotkne se technické optimalizace a stránkových faktorů i faktorů prostředí.
V úvodu článku připomíná začátky vyhledávání obsahu na internetu, kdy pro objevování nových webových stránek nesloužily fulltextové vyhledávače, ale katalogy. Katalogy byly často řazené abecedně, a tak nám jako zábavná připomínka téhle doby zůstaly firmy, které optimalizaci na první pozice v katalozích a telefonních seznamech začaly už od svého názvu: třeba AAA Auto Praha si první pozici pojistilo hned třemi áčky na začátku názvu.
Po přečtení některých návodů na optimalizaci pro vyhledávače vám může SEO přijít komplikované, ale jak ukazuje i Honzův článek, v základu jde o to, aby stránky byly relevantní, srozumitelné, uživatelsky přívětivé a měly autoritu.
(Obrázek v upoutávce: ZBRA Marketing z Unsplash)