Sarah Gibbons přehledně porovnává čtyři hlavní UX mapovací metody: empatickou mapu, zákaznickou cestu, mapu zkušenosti a blueprint služeb. Každá metoda má své specifické použití – od porozumění uživatelským emocím po identifikaci slabých míst ve firemních procesech.
Správně zvolená metoda pomáhá vytvořit sdílené porozumění mezi týmy, zlepšit design a optimalizovat služby. Sarah také nabízí tříkrokový rámec pro výběr typu mapování a zdůrazňuje, že kombinace metod vede k hlubšímu pochopení uživatelů i organizací.
K technikám mapování se vrací také Anna Vasyukova ve článku An overview of mapping techniques used in UX Design Process nebo Aaron Christopher ve článku 16 UX mapping techniques to improve your Product development process. Pokud už jste toho o technikách mapování v UX načetli dost, pověste si vedle monitoru tahák mapovacích technik v UX od Samaneh Dehghanpour.
(Obrázek z upoutávky: Denise Jans na Unsplash)