Článek Jamese Weavera upozorňuje, že snaha o dosažení statistické významnosti v kvalitativním výzkumu je omyl. James zdůrazňuje, že kvalitativní výzkum má odhalovat nuance v uživatelském chování, nikoli hledat obecné trendy.
„Kvalitativní výzkum je určen k objevování a porozumění ‚proč‘ a ‚jak‘ uživatelského chování.“
— James Weaver
Nadměrné množství rozhovorů nejen plýtvá časem a zdroji, ale také odvádí pozornost od skutečných vhledů. Stejně tak varuje před dlouhými harmonogramy, které zpomalují vývoj produktu a oslabují schopnost rychle reagovat na tržní změny. Kvalitativní výzkum by měl poskytovat efektivní a hodnotné poznatky, které produktové týmy rychle aplikují.
K počtu respondentů se vyjadřuje také populární článek Jakoba Nielsena Why You Only Need to Test with 5 Users, který na metastudiích ukazuje, že při kvalitativních výzkumech se brzy začínají jištění opakovat, a proto stačí menší množství sezení s respondenty. Aneb jak říká Běla Beránková: „Kolik aut si musí utrhnout kolo ve výmolu na silnici, aby bylo průkazné, že tam výmol opravdu je?“
(Obrázek z upoutávky: Marc-Olivier Jodoin na Unsplash)