Economia se připojuje k Seznamu, Mafře a CNC v aplikování „německého přístupu“ k souhlasu se zpracováním osobních údajů pro návštěvníky jejich webů. Economia zavádí takzvanou consent wall, která vyžaduje platbu za přístup k obsahu bez reklam, pokud uživatelé nesouhlasí se zpracováním osobních dat.
„Pokles v příjmech programatické reklamy může být o 20 až 40 %. V případě českých mediálních domů se jedná o desítky až stovky milionů korun,“
— David Voráček
Poplatek činí 79 Kč měsíčně a zatím se týká webu Žena.cz, s možností rozšíření na další weby jako Aktuálně.cz. Média tento model zavádějí, aby kompenzovala ztrátu příjmů z cílené reklamy, na kterou chybí uživatelská data. Economia očekává, že příjmy mediálních firem budou v budoucnu více závislé na předplatném než na reklamě.
(Obrázek z upoutávky: Alexander Grey, Unsplash)