Produkťák homepage Seznamu Marek Vacek na Twitteru shrnul tři nejdůležitější výsledky experimentu se zrušením cookies třetí strany v Chromu:
Scale Preservation: 86%
ROI: 95%
Remarketing Recovery: 49%
Scale Preservation ukazuje, jak moc se zachovává původní rozsah reklamních kampaní. V tomto případě se zachovává 86% původního rozsahu reklamních kampaní oproti Chromu s podporou cookies třetí strany.
ROI (Return on Investment) měří návratnost investice do reklamních kampaní. V experimentu dosahuje návratnost investice 95%. To znamená, že každý dolar vynaložený na kampaň představuje pět centů ztrátu.
Remarketing Recovery ukazuje účinnost kampaní na remarketing. Ty se zaměřují na uživatele, kteří se dříve setkali se značkou. V tomto případě se ve 49% povedlo znovu zaměřit uživatele kampaní.
My jsme jen designéři a kampaňové metriky jsou mimo náš obor, pokud byste chtěli konzultovat přímo zdroj dat, pak čtěte na webu Googlu. O tom, jakým způsobem byla data získávána a poměřována se více dozvíte v článku z nápovědy. Náš skromný názor je, že výsledky nevypadají moc dobře ani pro Chrome bez cookies třetí strany, pro privacy sandbox, který je měl nahradit.
(Obrázek z upoutávky: CHUTTERSNAP z Unsplash)