Seznam.cz přichází s předplatným Seznam bez reklam (archiv), která za 179 Kč měsíčně umožní uživatelům zobrazovat weby bez bannerů, videoreklam a reklamy v podcastech. Seznam bez reklam si můžete vyzkoušet na dva týdny bezplatně. Produkt nahradí dosavadní službu Seznam Premium (archiv) a rozšíří se na více než dvacet webů, včetně zpravodajství, e-mailu a realit.
Uživatelé mohou službu aktivovat na speciální stránce či v Seznam Účtu. Kromě toho Seznam zlevňuje i službu „Seznam bez cílené reklamy“ na 49 Kč měsíčně, která původně startovala s cenovkou o třicet korun vyšší. Tato nabídka je reakcí na měnící se digitální trh a hledání nových způsobů financování kvalitního obsahu.
„Pokud uživateli v rámci produktu Seznam bez reklam nebudeme zobrazovat reklamu, je samozřejmé, že o něm žádná data za účelem jejího cílení nesbíráme.“
— ředitel divize identity a uživatelského profilu Jiří Udatný (Lupa.cz)
Seznam bez reklam, jak už to u podobných předplatných bývá, není zcela bez reklam: „Nadále však uvidíte inzerci ve výsledcích Vyhledávání, komerční obsah vytvořený společně s partnery a Seznam Native, případně uslyšíte audio reklamu, která je součástí zvukové stopy našich podcastů,“ cituje Lupa Seznam.
Různí představitelé Seznamu v uplynulém půlroce vysvětlovali zavedení předplatného jako nutnost, ke které firmu vede tlak Evropské unie na ochranu soukromí uživatelů a s tím související očekávaný konec podpory cookies třetí strany v prohlížeči Chrome. Chrome má nyní podíl na trhu 65,2 %.