Psychologie je klíčovým nástrojem při tvorbě uživatelského zážitku. Zohledňuje, jak lidé zpracovávají informace a reagují na produkty. Kognitivní psychologie se zabývá vnímáním, pamětí a rozhodováním. Umožňuje návrhářům zlepšit použitelnost a efektivitu jejich návrhů.
Pochopení lidských kognitivních procesů, jako je tendence k nejmenšímu úsilí, snižování kognitivní zátěže a rozpoznávání kognitivních zkreslení, vede k vytváření intuitivních rozhraní a zvyšování zákaznické spokojenosti a konverzí.
Deborah Magalhães nabízí přehled psychologických přístupů, které pomohou využít znalosti mentálních procesů, snížit smyslovou zátěž, vystříhat se předpojatosti, podpořit konverznost nebo předcházet chybám. Článek Psychologie jako strategie v UX je v portugalštině, ale stojí za to nechat si ho přeložit.
(Bret Kavanaugh, Unsplash – fotografie pro upoutávku)