Google aktualizoval své zásady pro Google Business Profile a zavádí přísnější opatření proti falešným a motivovaným recenzím, uvádí SEO Roundtable. Podniky, které poruší politiku Fake Engagement, mohou čelit třem typům sankcí:
zákaz přijímání nových recenzí,
dočasné skrytí stávajících hodnocení nebo
zobrazení varování o falešných recenzích na profilu.
Tato politika, původně platná pouze ve Velké Británii, je nyní rozšiřována globálně. Google tímto krokem reaguje na narůstající problém falešných recenzí a posiluje důvěryhodnost hodnocení na své platformě.
Systém využívá strojové učení a již zachytil přes 170 milionů podezřelých hodnocení. Živě dodává, že na druhé straně Google zároveň podporuje poctivé podniky, například udělováním ocenění Křišťálový špendlík. Firma tímto krokem reaguje na narůstající snahu manipulovat hodnocením a posílit nebo poškodit pozici podniků na trhu.
(OBrázek z upoutávky: Samantha Gollnick na Unsplash)