Po brexitu se Británie odloučila i od eIDAS – evropského systému pro elektronickou identitu. V současné chvíli přechází na přihlašování přes identitu One Login. One Login je by design jednoduchý systém, který se nijak zvlášť neliší od komerčních služeb: uživatel se hlásím uživatelským jménem, kterým je e-mailová adresa, heslem a druhým faktorem.
Systém ale překvapivě naráží u uživatelů z právě dorůstající generace alfa a u dospívající generace Z. Tito lidé jsou sice digital natives, ale narozdíl od předchozí generace mileniálů využívají internet odlišným způsobem. Jde o lidi ve věku od 13 až třeba po 24 let. Na blogu britské Government Digital Service se tím zabývá článek GOV.UK One Login: Designing for inclusion at scale.
Systém One Login totiž navrhovali rodiče těchto generací podle svých uživatelských zvyklostí. Pro mladší generaci je problematické už zvolení e-mailové adresy pro svou identitu. Mladší lidé e-mail téměř nevyužívají a obvykle nemají k dispozici e-mailovou adresu, kterou by chtěli doživotně spojit se svou identitou.
Dalším kamenem úrazu je ověření totožnosti pomocí záznamů o finančních transakcích. Jednak velmi mladí lidé běžně nemívají vlastní bankovní účty, ale často ani nevyužívají tradiční bankovní služby jako takové. Potíž je také s tím, že s tím, že mladí lidé obvykle ještě neplatí své účty za vodu, elektřinu, plyn a mobilní telefony, které systém pro ověření totožnosti vyžaduje.