Glassmorphism je vizuální designový styl, který napodobuje efekt matného skla. Používá různé úrovně průhlednosti a rozostření pozadí, aby vytvořil dojem hloubky a hierarchie v uživatelském rozhraní. Vznikl v roce 2020 a jeho prvky jsou často využívány v systémech jako Apple SwiftUI (macOS Big Sur) nebo Microsoft Fluent Design.
Přestože glassmorphism může přinést estetickou hodnotu, jeho nesprávné použití, zejména bez dodržení zásad přístupnosti, může vést k problémům s čitelností. Důležitá je proto rovnováha mezi vizuálním efektem a funkčností.
V designu je důležité dbát na čitelnost a kontrast mezi textem a pozadím. Glassmorphism funguje nejlépe s tlumenými barvami a jemnými přechody, ale je potřeba jej používat střídmě, aby nebyla narušena použitelnost. Přístupnost je zajištěna dostatečným kontrastem a vyváženým použitím barev a průhlednosti.
(Obrázek upoutávky: Alex Shuper z Unsplash)