Duolingo vydalo novou aplikaci s ikonou, která zobrazuje maskota, sovu Duo, jako nemocnou – s rudými očima, potem na čele a tekoucím zobákem – pokud aplikaci dlouho nepoužíváte. Uživatelé s předplatným si mohou ikonu změnit.
Design měl podpořit interakci uživatelů, ale vyvolal negativní reakce. Někteří uživatelé si stěžovali na odpudivý vzhled ikony a dokonce kvůli ní aplikaci odinstalovali nebo alespoň odstranili ikonu z plochy telefonu.
Není to poprvé, kdy Duolingo zkouší přivést zpět uživatele, kteří dlouho aplikaci neotevřeli. Podobný trik s ikonou zkoušelo u loni v říjnu a znovu letos v dubnu. Je otázkou, jestli to bezplatné PR nese výsledky.
Designér Sam Talbot na Linkedin navrhuje nabít emoční design kladným nábojem. Motivovat lidi k pravidelnému vzdělávání třeba tím, že se ikonka bude vylepšovat. Zároveň by ikona měla uživatele upozorňovat i na to, když jejich frekvence nebo intenzita používání aplikace přesáhne zdravou míru.