Petra Dolejšová: Recenze, slevy, textace tlačítek a záruky vs. ochrana spotřebitele
Advokátka Petra Dolejšová, která se zaměřuje na digitální prostředí a e-commerce, probírala na workshopu změny v zákoně o ochraně spotřebitele, konkrétně se zaměřila na novelu, která se týká transparentnosti recenzí a slev na e-shopech a která už platí rok a půl.
„Od loňského roku byste, pokud na e-shopu používáte recenze, měli transparentně komunikovat, jestli ty recenze ověřujete nebo neověřujete.“
— Petra Dolejšová, Nejčastější omyly a trable e-shopařů po novele zákona
U recenzí je nutné jasně komunikovat, zda jsou ověřené nebo ne, a to nejen v obchodních podmínkách, ale i přímo u recenzí. U slev musí e-shopy dodržovat pravidlo 30 dnů, které stanovuje, že sleva musí být vypočítána z nejnižší ceny produktu za posledních 30 dnů před první slevou. Sleva musí být transparentní a nesmí být klamavá.