Když byl Martin malý, kreslil si na traktorový papír a na telefonním stolku v předsíni ležela úhledně srovnaná hromádka děrných štítků. Traktorový papír byl vlastně nekonečný pás papíru poskládaný cik-cak na archy oddělené perforací. Po stranách míval pás úzké proužky s kulatými dírkami. Pomocí nich byl papír dopravován z podavače do tiskárny – odtud název traktorový.
Někdy byl papír z jedné strany potisknutý. Tehdy se tisklo hlavně znakovými tiskárnami. Ty fungovaly na podobném principu jako psací stroje. Obraz písmene se na papír otiskl průklepem přes barvicí pásku. Některé papíry ale byly potištěné (tehdy) moderními jehličkovými tiskárnami, které skládaly obraz znaků v bodů v matici.
Body v kresbě jehličkové tiskárny jsou vlastně pixely. Tehdejší jehličkové tiskárny měly velmi nízké rozlišení – obvykle něco málo přes 60 bodů na palec. Dnešní kancelářské LED tiskárny tisknou desetkrát, dvacetkrát nebo čtyřicetkrát jemněji. Body v tisku z jehličkové tiskárny byly dobře viditelné pouhým okem.
K těm časům se odkazuje písmo Departure Mono, jehož návrhářskou je designérka Helena Zhang, která kromě donedávna vedla designéry v Medium.com. Departure Mono je monospace pixelové písmo inspirované omezeními raných příkazových řádků a grafických uživatelských rozhraní, malými pixelovými písmy z přelomu 90. let a nového století. Jeho využití se nabízí u retro rozhraní, ale své místo si najde i v prostředí sci-fi.