Vishal Gautam začal psát deník UX stážisty. Zatím mu vyšly první dva díly. V prvním díle sdílí začátky kariéry a postřehy, které nasbíral během prvních dvou měsíců na stáži.
“Aesthetics does not equal sales.”
I když má za sebou osm měsíců teoretické přípravy, zjistil, že praktické zkušenosti jsou neocenitelné. Zaměřuje se na rozdíly mezi estetickou stránkou designu a tím, co skutečně funguje v rámci marketingu a uživatelského zážitku. Pro začátečníky zdůrazňuje důležitost Call to Action a osobního růstu, který přichází s učením z praxe.
Ve druhé kapitole deníku Vishal píše o své zkušenosti s fenoménem známým jako designer bias — přirozenou tendencí být nekritický vůči vlastnímu dílu bezprostředně po jeho vytvoření.
Popisuje, jak se jeho vnímání designu mění s časem a jak je důležité nečekat na odstup, ale raději zapojit zpětnou vazbu od lidí z různých oborů. Upozorňuje na užitečnost uživatelského testování a potřebu širšího pohledu při hodnocení designů.
Držíme Vishalovi pěsti, aby mu to v UX klapalo a budeme jeho deník sledovat i dál. Přidáte se?
(Upoutávka od Gabrielle Henderson, Unsplash)