Čeští žáci vynikají v počítačové a informační gramotnosti, kde dosahují nejlepšího výsledku mezi zeměmi EU (525 bodů). Rovněž v informatickém myšlení (527 bodů) patří k nadprůměrným, zejména díky schopnosti pracovat s informacemi a komunikovat digitálně.
Tráví však nadprůměrné množství času s ICT mimo školu (61 % více než dvě hodiny denně), což je více než evropský průměr (55 %). Pro rodiče to znamená potřebu zajistit vyvážený přístup – podpora technologického vybavení je klíčová, stejně jako nastavování limitů na používání obrazovek.
Plošné zákazy mobilů ve školách nejsou vhodné, protože by omezily možnost vzdělávat děti v efektivním a bezpečném užívání digitálních technologií, což se nyní odehrává více mimo školu než ve škole. Škola by měla být místem, kde se děti naučí rozvíjet svou digitální gramotnost.
Více se dočtete buď za paywallem v Hospodářskách, nebo v Národní zprávě ICILS 2023.
(Foto pro upoutávku: Annie Spratt na Unsplash)