Termín above the fold asi znáte – označuje se tím obsah první obrazovky webové stránky. Obvykle se význam obsahu nad překladem a rychlost načtení uvádí v kontextu konverzní optimalizace a míry opuštění, ale Cari Cruise přichází s termínem above the fold SEO – optimalizace pro vyhledávače nad přehybem.
Cari říká, že vyhledávače sledují ukazatele zapojení uživatelů, a pokud se lidé z vašich stránek vrací zpět do vyhledávání (stránka má vysokou míru opuštění), vyhledávač to zohlední.
Vracíme se tím zpět k tvrzení, že optimalizace pro vyhledávače není nic jiného než vylepšování uživatelského prožitku. Kvalitní nadpisy, vhodné obrázky a výzvy k akci zvyšují šance na konverze, snižují míru opuštění a přispívají k lepším pozicím ve výsledcích hledání.
Cari se zamýšlí i nad tím, jak s první obrazovkou zamíchá karty personalizace postavená na strojovém učení a umělé inteligenci, která na stránky doplní dynamický obsah.
(Obrázek z upoutávky: Agence Olloweb na Unsplash)