Juliette Xing pracovala na analýze evropských a amerických webů, aby pochopila, čím se jejich design kulturně liší. Při té příležitosti ji napadlo, že vlastně stejně tak nechápeme my v Evropě a Americe kulturní odlišnosti designu čínských webů a aplikací, a tak sepsala pět principů čínského UX designu do 30 stránkové slideshow, které navazují na jejích předchozích pět příkladů dobré praxe pro čínské UI. Juliette má pro nás Evropany velmi zajímavý profil na Linkedin, protože vytrvale píše o specificích třeba čínského TikToku nebo mobilních peněženek.
Holistický pohled
Východoasijské kultury, včetně čínské, vnímají svět holisticky, což znamená, že se více zaměřují na celkový obraz než na jednotlivé prvky.Písmo definuje layout
Čínské znaky jsou husté a každý blok představuje jeden zvuk. To ovlivňuje nejen hustotu tlačítek, ale i hustotu políček v rozložení.Flexibilní rozložení
Na rozdíl od západních aplikací, které mají pravidelné a modulární rozložení, čínské aplikace jako XiaoHongShu umožňují variabilní velikost políček, což může usnadnit plynulé přechody očima při procházení obsahu.Poskytování souvisejícího obsahu
Čínské aplikace umožňují filtrování výsledků vyhledávání podle souvisejících témat spíše než podle formátu obsahu, což poskytuje uživatelům relevantnější výsledky.Originální designy pro nové praktiky
Nové praktiky v čínských aplikacích vyžadují nové ikony a designové prvky, které nejsou běžné v západním UX designu.